Aktivitetsoversikt 2018 Sesongen

I forhold til Onsdagseilingen vurderer komiteen nytt opplegg i ett forsøk på å få med enda flere på onsdagseilasene og opplegget som vurderes er basert på "Danskemodellen". Stikkord i denne modellen er seilregler etter enkle høyreregler, gi plass til hverandre og hindre at noen kommer borti hverandre og vise hensyn med mindre kompliserte regler en dagens regler.

For å gjøre det mindre kaotisk i starten blir da båtene delt inn i 3 grupper ved å la de mindre raske båtene starte 5 minutter først og deretter 5 min mellom de neste 3 gruppene. En vil da også oppnå at båtene kommer mer samlet til mål. Turlystallet som denne modellen legger opp til tenker vi å bruke som basis og som Danskene skriver på nettsiden justerer de ned tallene på dem som seiler sakte og ikke på dem som seiler godt. Dette tror vi vil være mer motiverende for alle parter. Vi tror dette kan bli positivt både for små, store og katameraner men er åpne for inspill og det legges derfor opp til Orienteringsmøte der vi kan diskutere dette forslaget.

For mer informasjon se her:

Sett av følgende datoer, mer informasjon om den enkelte arrangement kommer fortløpende på nettsiden og på facebook siden(e)

Vårsesongen:
Orienteringsmøte for onsdagsseilasene: 25 April - Nytt opplegg