God innsats på dugnad

På lørdag stilte 21 medlemmer på dugnad på Nysundhalsen og på gjestehavnen i sentrum i tilegg har 6 personer som ikke kunne delta gjort arbeid i dagene før helgen. Vi startet kl:0900 og var ferdige ca kl:1300 og været ble mye bedre enn først meldt. Noen småting gjenstår som vi måtte utsette grunnet regn men det  håper vi å få på plass om kort tid.

Takk for flott innsats til alle medlmmer som bidrog og til Kolbjørn Rogstad for lån av gravemaskin.

O Mydland stilte med sin mest erfarne maskinkjører til å få på plass sanden på sandstranden

På flytebryggene på Nysundhalsen ble følgende oppgaver utført:

• Sjekket Kabler, vannrør og kjertinger fra land til brygger
  • Fikset vannkrane brygge C
  • Etterstrammet alle bolter på klavere til uteriggere
  • Fått laget en «hvilestokk» for gangbroa over til A brygga, da denne får litt juling ved høyvann når den skrapes mot betongen.
  • Alle hengelåser på strømsøylene ble åpnet og smurt. Samtidig ble skapene/søylene og kontakt lokkene åpnet og sprøytet med 5-56 e.l for vedlikehold
  • Fikset ødelagt ventil brygge C
  • Fikset to ødelagte kontakter, brygge b og C
  • Sjekket gangbroer og hjul. (Knirker fælt på brygge B)
  • Generell opprydding rundt bryggene

På land på Nysundhalsen ble følgende oppgaver utført:

• Påfyll av sand på badeplass og i skråning fra badeplass til tekniske boder. (Olav Mydland leverte sand og hadde med seg bedriftens mest erfarne maskinkjører)
  • Behandlet 2 benker som ble laget i fjor (ikke ferdig grunnet dårlig vær)
  • Sopt område mm
  • Rensket langs vei ned til anlegget og laget grøft for bedre drenering
  • Vi skulle fjerne ugras i asfalt på anlegget men grunnet regn så tar Gunn dette til uken.
  • Vi måtte også utsette å sprøyte betong og bryggefront med grønnske fjerner grunnet regn
  • Ryddet bak buer og i buer
  • Rutsjebane ble montert
  • Ryddet søppel på område og lang sjø

I Gjestehavnen ble følgende oppgaver utført.

• Spylte brygge

• Fjerne en uterigger og flytte 7 samt montert 4 nye uteriggere
    • Generell rydding

• Sjekke at det var strøm i alle stikk og så de ved teltet og skifte lyspærer.

• Klargjort / vasket inne i havnekontoret

• Sprøytet dekk på jernbane kaien og renske dekk for mold og tre (Sprøtingen tas til uken)

• Fikse tødelagt potong uterigger (Nordsiden) (Brygge 1)

• Strammet slakke oppankringstau (Brygge 1)